П.І.П ___________________________________________________________
Клас____________________
Профільний предмет__________________________________________________
№ з/п |
Спілкування вчителя з учнями |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1. |
Пояснення вчителя, який викладає профільний предмет, доступні, зрозумілі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Манера вчителя спілкуватися з класом Вам імпонує |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Вимоги вчителя з профільного предмета до рівня знань високі, але справедливі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Ви спілкуєтесь з учителем з профільного предмета в позаурочний час |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Предметні заходи, які організує вчитель з профільного навчання в позаурочний час, цікаві. Ви впевнені, що при цьому ви не гаєте часу. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Самооцінка діяльності учня з даного предмета |
|||||||||||
6. |
Можливості профільного предмета для подальшого самовдосконалення |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Інтерес до профільного предмета |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Рівень задоволення запитів з профільного предмета |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Рівень допитливості з профільного предмета порівняно з результатами діяльності |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Рівень Вашої участі у груповій роботі, дискусіях на уроці (предмет – профільний) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
Використання додаткової літератури з профільного предмета? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
Дослідницька діяльність з профільного предмета |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Творчі здібності учня |
|||||||||||
13. |
Чи володієте Ви методами дослідження з профільного предмета? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
Чи вмієте швидко перебудувати власну діяльність? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Чи охоче співпрацюєте на уроці з однокласниками? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
Чи вмієте акумулювати, використовувати інший досвід? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
Чи здатні до самоорганізації діяльності? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
Чи задовольняють Вас результати навчання з профільного предмета? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
АНКЕТА ДЛЯ УЧНІВ
«Зацікавлення у професійному самовизначенні»
Прізвище:____________________________________________________________
Клас: _____ вік: _______ дата заповнення:___________________________
Професія батьків:
мати:__________________________________________________
батько:__________________________________________________
(Відповідаючи на тести, підкресліть те, що, на Вашу думку, є правильним стосовно Вас, допишіть те, чого не вистачає.)
1. Які знання мене цікавлять найбільше:
а)природничі; в) суспільно-наукові;г) технічні; д) мистецтво;є) немає визначених (певних) зацікавлень;ж) філологічні; з) математичні.
2. У вільний час люблю займатися:
а) читанням;б) малюванням;в) в’язанням; г) спортом;д) шиттям;
є) моделюванням; ж) музикою; з) математикою; к) майструвати; л)займатися на комп’ютері.
3. Після уроків у школі відвідую:
а) спецкурси;б) факультативи;в) спортивні секції;г) малу академію наук;
д) комп’ютерні курси; є)гурток крою і шиття; ж)підготовчі курси при інституті; з) музичну школу; к) додатково займаюсь з репетитором.
4. Після закінчення школи хотів (ла) би (б) обрати професію________________
5. Вона мені дуже подобається, тому що_________________________________
6. В 10 класі хотів(ла) би (б) навчатися за профілем:
а) спортивним; б) природничим; в) філологічним (українська мова); г) філологічним ( іноземна мова);д) суспільно гуманітарному.
7. Після закінчення дев’яти класів збираюся навчатися у:
а) 10 класі;б) ПТУ;в) технікумі;г) ліцеї, коледжі;д) ще не думав (ла).
АНКЕТА ДЛЯ УЧНІВ 11-их КЛАСІВ
щодо встановлення мотивів професійного самовизначення старшокласників
Шановні одинадцятикласники! Просимо Вас відповісти на запитання анкети. Ваші відповіді допоможуть нам у дослідженні мотивів вибору старшокласниками певної професії. На кожне запитання виберіть один із варіантів відповіді, запропонованих в анкеті, або напишіть свій варіант відповіді.
1. Чи визначилися ви з майбутньою професією?
так ні
2. Що спонукало Вас обрати саме цю професію?
а) сімейна традиція;
б) порада батьків;
в) порада друзів;
г) порада вчителів;
д) вирішив(ла) сам(а);
е) Ваш варіант відповіді
3. Що було джерелом інформації про обрану професію?
а) розповіді батьків;
б) книги про професію;
в) розповіді вчителів;
г) теле-, радіопередачі про професію;
д) Ваш варіант відповіді
4. Що Ви знаєте про обрану професію?
а) професія престижна;
б) умови праці представників професії;
в) заробітна платня;
г) медичні протипоказання;
д) суспільна значущість професії;
е) вимоги професії;
ж) Ваш варіант відповіді ___________________________________
5. Обрана професія допоможе Вам:
а) реалізувати свої здібності;
б) розкритися у творчості;
в) стати цінною для суспільства людиною;
г) самовдосконалитися;
д) досягти високого положення;
е) Ваш варіант відповіді __________________________________________
6. Як ставляться батьки до Вашого вибору професії?
а) підтримали;
б) байдуже;
в) намагалися переорієнтувати на іншу професію.
Яку саме? _____________________________________________
АНКЕТА ДЛЯ УЧНІВ
(визначення спеціальних предметів та курсів за вибором)
Інструкція для учнів
Запропонована анкета призначена для вивчення Вашої думки щодо спеціальних предметів та предметів шкільного компонента, що вивчаються в даному класі. Спробуйте якомога точніше вибрати одну чи дві відповіді із запропонованого Вам набору по кожному питанню, які Ви вважаєте самими правильними. Вибрані відповіді відзначте у бланку відповідей.
1. Чого Ви прагнете досягти, навчаючись у профільному класі?
- Підготуватися до майбутньої професії, до роботи на сучасному підприємстві, отримати професію.
- Правильно вибрати майбутню професію, розкрити свої здібності, пізнати свої можливості.
- Набути корисних для життя навичок.
- Не замислювався (лась) над цим питанням, мені все одно.
- Навчання у профільному класі нічого не дає.
2. Чи пов’язуєте Ви свої майбутні професійні плани зі спеціальними предметами, що вивчають у школі?
- Збираюся працювати за цим фахом, маю намір продовжити навчання у технікумі,інституті.
Навички і знання зі спеціальних предметів знадобляться у моїй майбутній професії, під час навчання у ВНЗ.
- Навички і знання зі спеціальних предметів знадобляться в житті незалежно від обраної в майбутньому професії.
- Поки ще не знаю, не замислювався (лась).
- Не пов’язую; навички, набуті під час навчання у профільному класі, ніколи не знадобляться мені в житті.
3. Чи задоволені Ви обсягом знань, що отримали зі спеціальних предметів, курсів за вибором?
- Дуже задоволений (на).
- Задоволений (на), але маю пропозиції.
- Мені все одно.
- Не задоволений (на), та іншого варіанта немає.
- Зовсім не задоволений (на), хотів (ла) би (б) навчатися за іншим профілем.
4. Як ставляться Ваші батьки до навчання у профільному класі?
- Вважають, що це допоможе мені підготуватися до майбутньої трудової діяльності.
- Вибір зроблено за порадою батьків.
- Вважають, що, вивчаючи спеціальні предмети у профільному класі, можна набути корисних для життя навичок.
- Не схвалюють, але й не наполягають на іншому варіанті, не висловлюють своєї думки, їм байдуже.
- Проти мого навчання у профільному класі.
- Як Ви збираєтеся реалізувати отримані знання у перспективі?
- З нижчеперелічених предметів і факультативів виберіть ті, що, на Ваш погляд, необхідні для навчання в даному класі.
- З нижчеперелічених предметів виберіть ті, що не є необхідними для вивчення в даному класі.
Які предмети шкільного компонента, що Ви не вивчаєте, Вам хотілося б вивчати?
АНКЕТА
ВИВЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ НАМІРІВ СТАРШОКЛАСНИКІВ
Метод дозволяє вивчити наявність готовності до вибору професії яка характеризує внутрішню усвідомленість самого факту вибору й визначеність професійних інтересів: що учень знає про свою професію, як може оцінити свої здібності, знання про фізичні та психологічні вимоги обраної професії.
Інструкція. Дайте відповіді на запитання (потрібне підкреслити),
1. Чим ви думаєте займатися після закінчення школи:
а) продовжити навчання у ВНЗ (якому?);
б) вступити до ПТУ, технікуму, середнього спеціального навчального закладу;
в) піти працювати на виробництво (яке?);
г) поєднувати роботу (яку?) з навчанням (яким?);
д) не знаю, чим буду займатися.
2. Якій професії, спеціальності ви хотіли б себе присвятити?
3. Які вимоги, на вашу думку, ця професія ставить перед людиною:
а) необхідні загальні якості особистості;
б) необхідні спеціальні якості особистості.
4. Які вимоги висуває обрана вами професія до здоров’я людини? Як ви оцінюєте вашу професійну придатність за станом здоров’я?
5. Якими ви уявляєте умови праці обраної вами професії?
6. Як ви готуєте себе до обраної професії:
а) працюєте над розвитком системних знань, умінь та навичок, необхідних для даної професії;
б) виховуєте в собі загальні позитивні якості (працелюбність, самостійність у праці, наполегливість тощо);
в) розвиваєте спеціальні якості, необхідні для обраної професії.
7. Де виявляються ваші позитивні якості:
а) в школі на уроках;
б) у гуртках;
в) у позашкільних закладах;
г) вдома;
д) не знаю.
8. Чи знаєте ви, де можна отримати підготовку до обраної професії?
9. Де ви читали про обрану професію:
а) в художній літературі;
б) у науково-популярній;
в) у спеціальній.
10. З ким ви мали бесіду про обрану вами професію:
а) з учителем;
б)з батьками;
в) з товаришами-ровесниками;
г) із старшими товаришами, які мають цю професію;
д) ні з ким не мав бесіди.
11. Чи знаєте ви, що до обраної вами професії є близькі, споріднені з нею, якими ви могли б оволодіти? Якщо знаєте, назвіть їх.
12. Коли ви обрали професію? Чи були зміни у вашому виборі? З яких причин ви міняли свій вибір?
13. Якщо ви досі не обрали професії, то з яких причин?
14. Ваше рішення з вибору професії остаточне, чи ви можете ще передумати?
15. Хто справив на вас найбільший вплив у виборі професії:
а) батьки;
б) вчителі;
в) працівники виробництва;
г) товариші;
д) хтось інший?
16. На що ви орієнтувались, обираючи професію:
а) принести користь суспільству;
б) ця професія престижна;
в) хороша зарплата;
г) цікава та змістовна робота;
д) робота відповідає моїм можливостям.
17. Що, на вашу думку, необхідно, щоб бути хорошим спеціалістом:
а) попрацювати на виробництві;
б) закінчити ПТУ;
в) закінчити технікум;
г) закінчити ВНЗ;
д) випробувати себе в даній професії.
18. Які матеріали і про яку професію ви хотіли б мати у своїй школі (бібліотеці)?
19. На яких уроках учителі розповідають про професії та як часто?
20. Які екскурсії на виробництво вам найбільше сподобались?
21. Які зауваження виникли у вас після екскурсії:
а) щодо організації праці;
б) щодо бесіди про професію;
в) щодо умов виробництва;
г) щодо показу технічного процесу;
д) інші зауваження.
22. Скільки за останній рік було зустрічей з представниками різних професій, які з них викликали у вас найбільший інтерес?
23. Як вам краще працювати:
а) індивідуально;
б) з товаришами;
в) в групі.
24. Ким би ви хотіли бути в професійній групі: а)виконавцем; б) організатором.
25. У яких предметних гуртках ви берете участь? У яких ще хотіли б займатися в школі та поза школою?
26. В яких факультативних заняттях ви берете або хотіли б брати участь?
27. Якою галуззю знань та вмінь ви захоплюєтесь:
а) про природу;
б) про науку;
в) про мистецтво;
г) про техніку;
д) про людину.
Обробка отриманих даних
Якісний аналіз відповідей дасть старшокласнику знання про загальні життєві плани (1, 6, 17, 27), захоплення та професійні наміри (2, 11, 12, 13, 20, 23, 24, 25, 26), знання про обрану професію (3,4, 5,11) та оцінювання школярем своєї придатності до неї (7,14), про оцінювання роботи педагогів та старшокласників щодо професійного самовизначення (б, 8, 9, 10,15,18,19,21,22).
АНКЕТА- бесіда
«Світ професій »
(для учнів першого-третього класів)
Мета: виявити знання учнів про світ професій, види та предмети праці,ставлення до тієї чи іншої професії.
- Ким працюють твої батьки?
2. Яку роботу вони виконують? Чим саме займаються?
3. Чи ти був на місці роботи батьків? Чи подобається тобі ця професія?
4. Ким працюють дідусь чи бабуся,інші члени родини?
5. Які професії ти ще знаєш?
6. Чим любиш займатися ти у вільний час?
7. Що тобі більше подобається: доглядати тварин чи ремонтувати велосипед?
8. Чи любиш ти співати? Малювати? Читати художню літературу?
9. Хто працює в магазині? На фермі? На тракторі? В школі? В лікарні?
10. Ким ти хочеш стати,коли виростеш?
11. А ким хочуть бачити тебе твої батьки?
АНКЕТА
«Інтереси учня» (для учнів четвертого класу)
Мета: виявити зацікавленість учнів у різних видах діяльності.
1.Чим подобається займатися у вільний час?
2.В яких гуртках береш участь?
3.Яким видом спорту займаєшся?
4.Чи маєш умови для розумного проведення вільного часу?
5.Чим би хотів(-ла) займатися у вільний час?
6.Яке місце у задоволенні твоїх інтересів займає книга, телебачення, музика, образотворче мистецтво?
АНКЕТА
«Ставлення учня до громадської роботи» (для учнів четвертого-п’ятого класів)
Мета: дізнатися про ставлення учнів до виконання будь-якої роботи в колективі.
1.Які доручення свого колективу ти виконуєш?
2.Що саме сподобалось тобі в цій праці, а що не сподобалось?
3.Що заважає тобі добре виконувати громадські доручення? Як ти долаєш ці труднощі?
4.Що зробив ти для свого колективу та окремих товаришів з власної ініціативи?
5.Як оцінили товариші і вчителі виконану тобою роботу?
АНКЕТА
з профорієнтації (для учнів четвертого класу)
Мета:вивчення професійних намірів учнів
1.Напиши якомога більше професій, про які ти чув чи знаєш.
2. Які професії тобі подобаються найбільше (назви 3-4 з них).
3. Чи розмовляють з тобою батьки про свою роботу? Чи знаєш ти, що вони роблять? Напиши коротко.
4. Чи відвідуєш ти який небудь гурток чи секцію, спеціальну школу (музичну, художню, спортивну)? Напиши.
5. Чим тобі подобається займатися у вільний час?
Для учнів початкової школи
Для учнів середньої школи
Для учнів випускних класів
Для дітей різного віку